Taalcursus 'klachten behandelen' in het Duits.

De taalcursus 'klachten behandelen in het Duits' is bestemd voor cursisten die in hun job worden geconfronteerd met conflicten en klachten in het Duits.

Tijdens de cursus wordt er gewerkt aan specifieke vaardigheden met betrekking tot klachtenbehandeling :

  • een probleem analyseren en de juiste vragen stellen
  • een probleem omschrijven
  • de oorzaken verwoorden
  • de context van een probleem uitleggen
  • een oplossing voorstellen
  • conclusies formuleren en onderhandelen
  • ...

De opleiding is gebaseerd op communicatie en is interactief, rollenspelen worden ter ondersteuning geïntegreerd en sleutelzinnen helpen u bij de assimilatie van de behandelde vaardigheden.

Extra info

Doelgroep

Personeelsleden die in hun job worden geconfronteerd met conflicten en klachten en die over een minimumniveau 3/5 ALTE – B2 ERK beschikken.

Duur

20 uur (sessies van 2 uur)
1 uur = 60 minuten

Aantal deelnemers

Privé, duo of groep (3 tot 6 cursisten)

Talen

Duits voor anderstaligen
(deze cursus is ook beschikbaar voor het Nederlands, Frans en Engels)

Opvolging e-learning

Bij het begin van de cursus 'Klachten behandelen in het Duits' krijgt u toegang tot ons online e-learningplatform waar u wekelijks oefeningen ontvangt afgestemd op uw taalniveau.

Daarnaast krijgt u toegang tot de e-lexica waar u specifieke zakelijke woordenschat kunt inoefenen via drill (bv. EU-terminologie, financiële terminologie, HR-terminologie, IT-terminologie, juridische terminologie, marketingterminologie, terminologie om te onderhandelen, telefoonuitdrukkingen, …).

Praktisch

Snelle planning op basis van uw beschikbaarheden.
Cursus in uw kantoor of in onze opleidingslokalen in Brussel, Gent, Diegem, Antwerpen of Luik.