Taalcursus Duits gericht op telefoneren.

De taalcursus 'Telefoneren in het Duits' is bestemd voor onthaalbedienden, telefonisten en bedienden die regelmatig telefoongesprekken voeren in het Duits.

Tijdens de opleiding wordt er gewerkt rond de dagelijkse telefoonvaardigheden:

  • zich voorstellen
  • vragen om met iemand te spreken
  • een oproep analyseren
  • een oproep doorverbinden
  • iemand laten wachten
  • een boodschap laten en nemen
  • inlichtingen uitwisselen
  • omgaan met storingen

Telefoonvaardigheden voor gevorderden:

  • een complex probleem analyseren
  • een vraag herformuleren
  • iemand geruststellen
  • een oplossing voorstellen
  • een klacht analyseren en behandelen

Afhankelijk van uw concrete behoeftes en taalniveau maken we een programma op maat. De opleiding is gebaseerd op communicatie en is interactief, rollenspelen worden ter ondersteuning geïntegreerd  en sleutelzinnen helpen u bij de assimilatie van de behandelde vaardigheden.

U krijgt ook een handige lijst met sleutelzinnen.

Extra info

Doelgroep

Onthaalbedienden, telefonisten en bedienden die regelmatig telefoongesprekken voeren in het Duits. Minimumniveau 1/5 ALTE - A2 ERK.

Duur

20 uur (sessies van 2 uur)
1 uur = 60 minuten

Aantal deelnemers

Privé, duo of groep (3 tot 6 cursisten)

Talen

Duits voor anderstaligen
(deze cursus is ook beschikbaar voor het Nederlands, Frans en Engels).

Opvolging e-learning

Bij het begin van de cursus 'Telefoneren in het Duits' krijgt u toegang tot ons online e-learningplatform waar u wekelijks oefeningen ontvangt afgestemd op uw taalniveau.

Daarnaast krijgt u toegang tot de e-lexica waar u specifieke zakelijke woordenschat kunt inoefenen via drill (bv. EU-terminologie, financiële terminologie, HR-terminologie, IT-terminologie, juridische terminologie, marketingterminologie, terminologie om te onderhandelen, telefoonuitdrukkingen, …).

Praktisch

Snelle planning op basis van uw beschikbaarheden.
Cursus in uw kantoor of in onze opleidingslokalen in Brussel, Gent, Diegem, Antwerpen of Luik.